Další rok se blíží ke konci a my hodnotíme, čeho jsme dosáhli, a děláme plány pro budoucí zlepšení. I tento článek využívá příležitosti a předkládá seznam několika relativně jednoduchých věcí, které mohou zefektivnit náborové úsilí. Žádná z nich nevyžaduje investici do technologie ani jinam.
1. Prohlédněte a posuďte všechny uchazeče v průběhu prvních tří měsíců a zeptejte se jich, proč řekli ano. Identifikujte sdělení, praktiky a chování, které pro ně byly atraktivní jako pro kandidáty.
2. Využijte zákazníky jako zdroj. Mohou upozornit na kandidáty, kteří se vám mohou hodit. Také mohou být dobrým zdrojem referencí. Nabídněte jim za to malý dárek.
3. Udržujte všechny potenciální kandidáty informované o jejich postavení a o vaší společnosti prostřednictvím e-mailu, elektronického newsletteru a blogu.
4. Ve spolupráci s personálním manažerem vytvořte definici a způsob měření kvality přijetí, spokojenosti personálního manažera a doby přijetí.
5. Provádějte interní průzkum spokojenosti zákazníků alespoň jednou za čtvrt roku. Zjistěte, co si manažeři myslí o vaší funkci a službách, a žádejte návrhy na zlepšení. Můžete svolávat i čtvrtletní schůzku.
6. Učiňte z Internetu jádro svých náborových aktivit. Vytvořte webové stránky, které vám budou dobře sloužit a přitáhněte jejich pomocí kandidáty, vzdělávejte je, komunikujte s nimi, probuďte jejich zájem.
7. Ujistěte se, že vaše funkce lze srovnávat s konkurencí. Můžete se ptát nově přijatých zaměstnanců na jejich zkušenosti s konkurencí.
8. Zaměřte se na předvídání potřeb vyvinutím určitého druhu systému plánování pracovní síly. Čím víc proměnných zahrnete a čím podrobnější data získáte, tím celý proces bude užitečnější.
9. Ujistěte se, že jste vytvořili „přívodní kanál“, který přináší do podniku nové talenty. Interní programy, absolventské programy apod.
10. Iniciativně využívejte odkazový program zaměstnanců.
11. Sbírejte e-mailové adresy všech kandidátů a získejte dovolení k jejich pozdějšímu využití. Zjistěte, proč někteří kandidáti odmítli vaši nabídku.
12. Snižte dobu rozhodování o přijetí. Zjistěte, proč si manažeři berou na rozhodnutí více času, než považujete za nezbytné, a pak zkuste najít způsob, jak překonat jejich nejistotu nebo váhání.
13. Podporujte internetové chatovací místnosti a jiná fóra pro všechny, kteří se chtějí zeptat na cokoli, co vaše společnost dělá.
14. Vytvořte cesty, jak přilákat, vést pohovor a komunikovat s kandidáty dálkově. Není nutné tváří v tvář.
15. Sledujte své lidi. Kdo je nejlepší, nejvýkonnější? Víte proč? Můžete přenést jeho dovednosti?
-ba-
Article source ERE.net - Recruiting Intelligence. Recruiting Community.