Pojem angažovanost zaměstnanců v sobě zahrnuje tři základní oblasti angažovanosti.
1. Angažovanost v práci
Angažovaný zaměstnanec se plně zapojuje do své práce, má pro svou práci nadšení a jedná tak, aby svou produktivitou rozšiřoval zájmy své organizace. Zaměstnanci, kteří jsou spokojeni se svou prací a rozumějí tomu, jak zapadá do činnosti celé organizace, budou své práci dávat více úsilí a déle u vás zůstanou.
2. Angažovanost ve vztahu k ostatním zaměstnancům
Zaměstnanci, kteří mají rádi svou práci a cítí, že s nimi zacházíte jako s hodnotnými přispěvateli ke společnému úspěchu, přirozeně pracují týmově. Posílit tento pocit můžete především otevřenou komunikací a sdílením odpovědnosti mezi manažery a jejich podřízenými.
3. Angažovanost ve vztahu k zákazníkům
Zákazníci platí vše účty, a proto s angažovaností zaměstnanců souvisí velmi úzce. Každá organizace by měla usilovat o spokojené zákazníky.
Pokud tedy vážně uvažujete o angažovanosti zaměstnanců ve vaší organizaci, hledejte odpovědi na následující otázky:
-
Co dělat, když někdo má rád svou práci, ale chce vás opustit kvůli manažerskému stylu svého nadřízeného?
-
Co když vaši zaměstnanci mají rádi svou práci, ale příliš si nerozumí s kolegy?
-
Co když mají výborné vztahy s nadřízenými, ale práce je příliš nebaví?
-
Mohou být vaši lidé spokojeni ve všech výše uvedených oblastech angažovanosti?
-kk-