V dnešní době, kdy zaměstnanci cestují po celém světě nebo běžně pracují na dálku, začínají vznikat sociální intranety, jejichž cílem je snadněji budovat zaměstnaneckou komunitu a sdílet znalosti. Intranety postavené na principu sociálních sítí mohou být mnohem efektivnější než tradiční, centralizované a příliš složité intranety, jejichž obsah rychle zastarává, budou-li stát na čtyřech základních pilířích:
1. Model otevřeného přispívání
Možnost přispívat na sociální intranet by měl mít každý zaměstnanec bez ohledu na to, jakou pozici ve firmě zastává.
2. Prostředí otevřené komentářům
Každý zaměstnanec by měl vědět, že jeho názory jsou pro firmu důležité, a proto by firmě měla přímo vést své lidi ke sdílení komentářů na intranetu.
3. Možnost hodnotit kvalitu obsahu
Zaměstnanci by měli mít možnost vyjádřit, co je pro ně důležité a jaký mají na co názor. Měli by tudíž moci hodnotit úroveň obsahu, sdílet jej, označovat jako nevhodný atd.
4. Informace o zaměstnancích
Podstatou sociálního intranetu nejsou informace o firmě, ale profily jednotlivých zaměstnanců. Lidé je budou používat proto, aby se něco dozvěděli o svých spolupracovnících.
Více informací o výhodách a způsobech fungování sociálního intranetu si můžete přečíst ve zprávě společnosti MWD Advisors, na kterou upozornil server hrcommunication.com, zde: http://www.ragan.com/Uploads/Imports/Media/pdfs/Report - MWD Advisors - The Social Intranet.pdf
-kk-