5 typů konverzací, které by měli manažeři vést s podřízenými

Komunikace hraje v rámci týmů klíčovou roli. A modelem a strůjcem komunikace v rámci týmu je jeho vedoucí. Bohužel mnozí manažeři se soustředí pouze na dávání příkazů a nepracují nijak dlouhodobě na kvalitní komunikaci se svými podřízenými. V tomto článku si ukážeme pět typů konverzací, které by každý manažer měl pravidelně se členy týmu jednotlivě mít.

Ilustrační snímek

Budování důvěry

Aby komunikace mezi vedoucím a týmem probíhala bez problémů, musí být založena na vzájemné důvěře manažera a jednotlivých podřízených. Podle Training Zone by proto neměl žádný vedoucí podceňovat důležitost neformálních hovorů tete-a-tete s podřízenými, kterými se buduje vzájemná důvěra a pochopení.

Nastavení vzájemných očekávání

K tomu, aby zaměstnanec mohl kvalitně pracovat a plnit očekávání, musí nejdříve do detailu vědět, jaká ta očekávání jsou. Aby nedošlo k nějakým šumům v komunikaci, je nutné, aby si manažer a členové týmu vzájemně vyjasnili, co očekávájí a co jeden od druhého požadují.

Zpětná vazba ze strany zaměstnance

Řada manažerů dělá tu chybu, že spoléhá pouze na každoroční bilanční sezení se zaměstnanci, aby od nich zjistil zpětnou vazbu. Tu by se přitom měl snažit získávat průběžně a měl by v rámci týmu nastavit systém komunikace a atmosféru tak, aby členové týmu věděli, že se se svojí zpětnou vazbou mohou na svého vedoucího ihned obrátit.

Prevence negativního chování

Sezení manažera se zaměstnanci by také mělo fungovat jako prevence negativního, neefektivního nebo nevhodného chování na obou stranách. V každém týmu se najde někdo, jehož chování může mít negativní vliv na dění v týmu, a takovéto situace by měl manažer řešit co nejdříve předtím, než eskalují.

Ideje a vize do budoucna

V neposlední řadě je nutné, aby manažer společně s jednotlivými členy týmu probíral ideje a vize do budoucna. Stejně jako má nastavené cíle celá firma, měl by je mít nastavené i manažer jednotlivě s konkrétními členy svého týmu.

 

-mm-

Zdroj: Training Zone - britský portál o vzdělávání dospělých
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Zone