Budování důvěry
Aby komunikace mezi vedoucím a týmem probíhala bez problémů, musí být založena na vzájemné důvěře manažera a jednotlivých podřízených. Podle Training Zone by proto neměl žádný vedoucí podceňovat důležitost neformálních hovorů tete-a-tete s podřízenými, kterými se buduje vzájemná důvěra a pochopení.
Nastavení vzájemných očekávání
K tomu, aby zaměstnanec mohl kvalitně pracovat a plnit očekávání, musí nejdříve do detailu vědět, jaká ta očekávání jsou. Aby nedošlo k nějakým šumům v komunikaci, je nutné, aby si manažer a členové týmu vzájemně vyjasnili, co očekávájí a co jeden od druhého požadují.
Zpětná vazba ze strany zaměstnance
Řada manažerů dělá tu chybu, že spoléhá pouze na každoroční bilanční sezení se zaměstnanci, aby od nich zjistil zpětnou vazbu. Tu by se přitom měl snažit získávat průběžně a měl by v rámci týmu nastavit systém komunikace a atmosféru tak, aby členové týmu věděli, že se se svojí zpětnou vazbou mohou na svého vedoucího ihned obrátit.
Prevence negativního chování
Sezení manažera se zaměstnanci by také mělo fungovat jako prevence negativního, neefektivního nebo nevhodného chování na obou stranách. V každém týmu se najde někdo, jehož chování může mít negativní vliv na dění v týmu, a takovéto situace by měl manažer řešit co nejdříve předtím, než eskalují.
Ideje a vize do budoucna
V neposlední řadě je nutné, aby manažer společně s jednotlivými členy týmu probíral ideje a vize do budoucna. Stejně jako má nastavené cíle celá firma, měl by je mít nastavené i manažer jednotlivě s konkrétními členy svého týmu.
-mm-