V současné době se hodně hovoří o širokých možnostech využití sociálních médií pro budování firemní kultury založené na spolupráci. Samotná sociální média však k dosažení tohoto cíle nestačí. Firmy, které se pravidelně umisťují na předních příčkách žebříčků společností, pro které by lidé chtěli pracovat, nespoléhají na rychlá jednorázová řešení. Rozvíjejí svou kulturu dlouhodobě a stavějí ji na společných lidských hodnotách a osobním kontaktu.
Základy budování firemní kultury tak zůstávají i v době sociálních médií stejné – vytvářejí je manažeři tím, že si při každodenní práci se svými podřízenými získávají jejich důvěru. Šest tipů, jak podpořit firemní kulturu založenou na spolupráci, přinesl server Talent Management.
Jasně vymezte firemní hodnoty
Mít jen představu nestačí. Sepište například firemní desatero a doplňte je výzvami k akci. Uvidíte, jak dobře to bude vypadat vyvěšené na zdi.
Oslavujte i malá vítězství
Když dokončíte projekt, zajděte společně na oběd nebo si vyberte takovou formu oslavy, která je vám nejbližší. Pomocí sociálních médií se pak o svůj úspěch podělte s klienty a veřejností.
Scházejte se mimo firmu
Podporujte zaměstnance v tom, aby se scházeli i po pracovní době. Není důvod, proč v pátek večer společně neoslavit konec týdne.
Nebuďte příliš formální
Nenuťte zaměstnance k pravidlům, která jim nedokážete vysvětlit tak, aby jim dávala smysl. Příkladem mohou být striktní pravidla oblékání v call centru, jehož zaměstnanci se nikdy nesetkají se zákazníky tváří v tvář.
Myslete na work-life balance
To, že vaši lidé budou sedět v práci osm hodin denně, vám kýžené pracovní výsledky nezaručí. Zajímejte se více o jejich potřeby a hledejte rovnováhu společně.
Poznávejte se osobněji
Podporujte zaměstnance v tom, aby spolu komunikovali osobně a zajímali se blíže o své životy.
-kk-