Manažer, který chce efektivně komunikovat, musí vědět, jak jej vnímá okolí a jak na něho reaguje - ať už komunikace probíhá tváří v tvář, telefonicky, při prezentaci či jinak. Článek proto radí, jak úspěšněji a smysluplněji komunikovat se zaměstnanci.
- Zlepšujte své povědomí. Většina lidí neví, co slyší a vidí ostatní, když s nimi komunikuje, a proto se nedokáže zlepšit. Věnujte pozornost svým posluchačům a všímejte si jejich reakcí.
- Dělejte častější pauzy. Běžná chyba je říkat více, než posluchači chtějí a potřebují slyšet. Zpomalte proto svou řeč a zaveďte více pauz, aby vám bylo lépe rozumět.
- Navazujte kontakt. Udržujte oční kontakt a dávejte najevo, že vnímáte, abyste si získali důvěru.
- Přicházejte s důvěrou. Lidem stačí několik vteřin, aby se rozhodli, zda pro ně budete důvěryhodní. Váš postoj ukazuje, jak se cítíte.
- Technologie používejte uváženě. Volte nejosobnější možnou formu komunikace nebo takovou, která vám umožní nejsmysluplnější komunikaci v dané situaci.
- Používejte gesta k vytvoření pozitivního vizuálního dojmu. Když gesta odpovídají informacím, které předáváte, je výsledné sdělení srozumitelnější.
- Přizpůsobte hlasitost. Hlas je vaše největší deviza. Dokáže pracovat s postojem posluchačů lépe než samotné sdělení, které předáváte.
-kk-