Učíme své děti dostatečně o možnostech, které se jim nabízejí v pracovním životě? Podle již deset let probíhající studie University of Chicago nikoliv. Adolescenti podle jejích závěrů stále dostatečně nerozumí možnostem své budoucí kariéry a krokům, které by pro ni měli podstoupit. Rodiče se často domnívají, že by tyto znalosti měla dětem předat škola, ve skutečnosti by však měli zapojit své síly oni.
Doplnění mezer dětem v této oblasti přitom není nic složitého, stačí k tomu staré dobré vyprávění o vlastní práci. Je třeba pohovořit s nimi o konkrétních pracovních starostech a hodnotách daného zaměstnání. Děti by měly vědět, čím si práce jejich rodiče získala a co si žádá úspěch. Není nutné vše dlouze popisovat, ale naopak pokusit se vylíčit svou práci dětem výstižně ve třech až čtyřech větách. Softwarový inženýr v telekomunikacích může například vyprávět příběh o dni, kdy nefungovali telefony. Viceprezident banky pak podobně o tom, jak lidem jednoho dne došli peníze. Dobré je zdůraznit emoce dané situace a zapojit dítě do debaty, nevést monolog.
**Datum vydání:** XI/2003
Article source Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii