Ekonomická situace nutí firmy propouštět či jinak snižovat náklady, což pochopitelně zvyšuje nespokojenost zaměstnanců. To může vést až k nepřiměřené agresi. Profesor managementu na britské University of New Hampshire Paul Harvey radí, na co by si zaměstnavatelé měli dávat pozor při sdělování špatných zpráv.
V první řadě je třeba držet se zdravého rozumu a zachovat respekt. Manažeři by si měli všímat osobností jednotlivých zaměstnanců a registrovat zejména ty, kteří mají tendenci obviňovat druhé, kdykoli se jim v životě něco špatného stane. Identifikujete je poměrně snadno - nikdy nepřebírají odpovědnost za problémy, pravidelně hledají obětní beránky a často se rozčilují.
Budete-li chtít takového člověka propustit, musíte být co nejspecifičtější v tom, proč byli vybráni právě oni a ukázat, že to je logické řešení. Co nejpřesněji byste měli důvody vysvětlit i ostatním propouštěným, bez ohledu na to, že mají klidnější povahu. Nejhorší, co můžete udělat, je vytvářet dvojsmysly.
I když zrovna neplánujete propouštění, stres na vašich pracovištích může stoupat. Podle Harveye je proto pro zaměstnavatele stěžejní naučit se rozeznávat „dobrý" a „špatný" stres. S omezováním „špatného" stresu, který nemotivuje, můžete začít u zjednodušování byrokracie a zdokonalování schopnosti naslouchat zaměstnancům. Naopak se nebraňte „dobrému" stresu, který dělá práci zajímavější a posiluje energii.
-kk-