Důvěrné vztahy na pracovišti jsou neustále ožehavým tématem. Jaký názor na ně manažeři ve skutečnosti mají? Mělo by to být firemními směrnicemi zpečetěné tabu? Kde jinde mají zaměstnanci navazovat přátelské a důvěrné vztahy, když na pracovišti tráví většinu svého života? Na tyto a podobné otázky se snažil odpovědět výzkum, který proběhl mezi 558 manažery lidských zdrojů v amerických společnostech. Vyplývá z něho, že většina manažerů důvěrné vztahy na pracovišti nepodporuje, skutečné směrnice však na to má jen velmi málo firem (asi 25%).
Manažeři lidských zdrojů neřídí roboty či necitlivé stroje. Musí umět řídit a zároveň respektovat lidské chování a pocity. Proto je pro ně otázka důvěrných vztahů na pracovišti stále takovým problémem. Lidé, kteří spolu denně pracují si úzké vztahy budou vytvářet vždy, to je přirozené. Manažeři přesto usilují o kontrolu nad těmito vztahy, snaží se definovat, co v pracovních vztazích povoleno je a není. Žádná firma se však podle výzkumu dosud těmto vztahům nevyhnula, což platí i o svatbách spolupracovníků. Nabízí se tedy otázka: Jsou důvěrné vztahy na pracovišti skutečně tak nebezpečné? Znamenají ve svém důsledku skutečně pouze žárlivost, nepřátelství a horší firemní výsledky? Z výzkumu vyplývá, že nikoli zcela.
Někteří manažeři se domnívají, že zaměstnancům by v pracovní době mělo být umožněno seznamovat se, ale s lidmi mimo firmu. K tomu poskytují svým zaměstnancům například volný přístup k seznamkám na internetu či internetovým obchodním domům. Jsou si totiž vědomi toho, že dlouho pracující lidé ztrácejí řadu sociálních příležitostí, což může jeijch budoucí život velice významně ovlivnit.
Article source HRM Guide - information about Human Resource Management