Ano a ne při obdarovávání na pracovišti

Ano a ne při dávání dárků na pracovišti podle Jodi R.R. Smithové, prezidentky a zakladatelky konzultační firmy Mannersmith:

- Prostudujte firemní směrnice. Řada firem má jasné směrnice v tom, co je a co není akceptovatelné. Pokud jste u firmy krátce, raději ještě ověřte reálnou praxi u kolegů.

- Nikoho okatě nevynechávejte. Pokud je vám sympatických jen několik lidí z vašeho pracoviště a chcete jim dát dárek, udělejte tak mimo pracoviště a v žádném případě ne před ostatními, které nezamýšlíte obdarovat.

- Navrhněte skupinové aktivity pro výměnu dárků. Systémy, kde zaměstnanci losují jména jsou vyzkoušené. Pokud se chcete vyhnout dárkům úplně, navrhněte, aby šel třeba celý tým na oběd, apod.

- Opatrně pro šéfa. Obecně odborníci nedoporučují dávat dárky nadřízeným, protože to může na zaměstnance vyvolat tlak a může se zdát, že se snažíte získat přízeň. Pokud chcete svému nadřízenému projevit uznání, zkuste mu napsat pár děkovných řádek. Jako nadřízený dejte raději svým lidem jasně najevo, že nechcete žádné dárky.

- Nedávejte nevhodné dárky. Vhodné dárky pro kolegy mohou být třeba rámečky na fotky, držáky na vizitky, kancelářské potřeby, čokoláda atp. Vyhněte se ale věcem jako jsou vonné svíčky, kosmetika, spodní prádlo apod., které mohou být vhodné spíše pro vaše blízké.

- Dobročinnost. Příspěvek charitativním organizacím je dobrý způsob, jak vyjádřit svůj vděk a radost během svátků.

- Nedávejte jako nadřízený neužitečné věci. Drobné známky uznání od nadřízeného zaměstnancům jsou vždy vítány. Zaměstnanci ale spíše preferují bonusy a extra volno než bezcenné cetky.

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder