To do značné míry závisí na tom, jak změníme systém vzdělání a současné instituce obecně, uvádí článek na webu McKinsey.com.
Učit se, učit se, učit se
V digitálních ekonomikách je v porovnání s nízce kvalifikovanou pracovní silou kapitál a talent odměňován nepoměrně vysoce. Význam primárního vzdělávání a rekvalifikací proto bude naprosto zásadní.
V Řecku například funguje Aliance pro digitální zaměstnatelnost, která poskytuje kurzy programování pro některé nezaměstnané. Aliance je hnutím, ve kterém spolupracuje několik vzdělávacích institucí spolu se soukromými zaměstnavateli. V příštím desetiletí chtějí každoročně rekvalifikovat 1 500 osob.
Plánovaný regionální rozvoj
I my ostatní se musíme zvládnout přizpůsobit a přehodnotit naše současné systémy vzdělávání a sociálního zabezpečení. Naše myšlení se musí změnit. Pracovní místa zaručená na celý život jsou minulostí, která se prostě už nevrátí. Sociální záchranná síť a pobídky musí být nastaveny takovým způsobem, aby vedly lidi k pravidelnému vzdělávání a získávání nových dovedností.
Dobře naplánovaná politika regionálního rozvoje může opravdu pomoci. V mnoha státech existují bývalé průmyslové oblasti a jiné periferie, kde místní komunita už ztratila víru a kde se v ekonomickém smyslu nic neděje. Investice do odborné přípravy a infrastruktury jsou podporou, která pomůže začlenit tyto oblasti do nové ekonomiky.
-jk-