Celofiremní dovolené pronikají do služeb

Internetový gigant Yahoo se rozhodl, že v týdnu mezi Štědrým dnem a Novým rokem nařídí svým americkým zaměstnancům dovolenou nebo neplacené volno. Podle viceprezidentky pro lidské zdroje Libby Sartainové to zaměstnancům umožní užít si Vánoc bez pocitu viny a firmě dopomůže ke snížení objemu nevyužitých dovolených a tudíž i snížení nákladů.

Zavírání firmy přes Vánoce indikuje podle některých pozorovatelů finanční potíže, bližší detaily ohledně Yahoo však nejsou známy. Zatímco v průmyslové výrobě je takové chování běžné, u bílých límečků je spíše výjimkou. Začíná se ale hovořit o tom, zda tím nenastoluje nový trend.

Podle konzultanta Josepha Gibbonse z organizace FutureWork InstituteYahoo problémy kvůli úspěšnému konkurentovi, společnosti Google, a potřebuje ušetřit peníze. Celofiremní dovolené byly v USA častější naposledy v 80. letech. Pokud by se to ujalo jako trend i dnes, lidé by to podle něho přivítali.

-kk-

Zdroj: Workindex.com - rozcestník k řešením v oboru lidských zdrojů, nové informace pro personalisty
Zobrazit přehled článků ze zdroje Workindex.com