Práce z domova není vždy nejefektivnější řešení. Když vezmete v potaz rušivé vlivy, kterým musíte čelit, je práce v takovém prostředí velmi náročná. Kouči jsou však toho názoru, že existují způsoby, jak věcem dát správný řád:
- Podrobný plán. Hodně lidí bere práci z domova méně formálně, protože je nikdo nehlídá. To je ale chyba. Odborníci doporučují mít plán, kde budou dána pravidla nejen pro firmu, ale také specifikace, jak bude vaše práce z domova fungovat. To znamená pravidelný pracovní rozvrh a popis, jak budete postupovat v určitých situacích, například při vyrušení.
Horší část je se takového plánu držet. Pro hodně podnikatelů také funguje separátní seznam úkolů pro domácnost a pro práci. Oddělí tak psychologicky tato dvě prostředí.
- Informujte o plánu. Často jde především o to, informovat rodinu o vaší pracovní době a o tom, že očekáváte, že vás v této době nebudou vyrušovat. Někteří podnikatelé si dokonce i doma dávají na dveře ceduli „Nerušit!“.
- Pracovní prostory. Ideálně by měly být vaše prostory mimo běžný ruch domácnosti a to v separátní místnosti s možností zavřít dveře. Doporučuje se také mít separátní telefonní linku.
- Delegujte povinnosti. Jedním ze způsobů, jak vymýtit nutkání dělat nepracovní aktivity, je najmout na ně někoho jiného. Například hospodyni, která přijde alespoň jednou týdně a dá dům do pořádku. Tak získáte čas a klid, který můžete věnovat produktivnějším činnostem.
-av-