To, že se umíte bavit a máte ze svých akcí nebo večírků dobré fotografie neznamená, že je dobré je s vašimi přáteli sdílet po internetu. Podle průzkumu serveru CareerBuilder.com uvádí 26 % manažerů, že užívají internetové vyhledávače k tomu, aby si udělali průzkum ohledně svých potenciálních zaměstnanců. Více než jeden z deseti přiznává, že pro screening uchazečů využívá i společenské servery.
Celá polovina náborových manažerů nepřijala uchazeče na základě toho, co se touto cestou dozvěděla. 31 % manažerů uvedlo, že diskvalifikovali uchazeče poté, co zjistili, že uvedli nepravdivé informace o své kvalifikaci.
Další důvody:
- špatné komunikační schopnosti (25 %),
- delikventní chování (24 %),
- pomlouvání předchozích zaměstnavatelů nebo kolegů (19 %),
- důkazy o užívání drog a alkoholu (19 %),
- vyzrazení citlivých informací o předchozím zaměstnavateli (15 %),
- provokativní nebo nevhodné fotografie (11 %),
- neprofesionální přezdívka (8 %).
Ta lepší strana mince
Následující informace pomohly v pozitivním směru:
- informace podporující profesní image uchazeče (64 %),
- široké pole zájmů (40 %),
- dobré komunikační schopnosti (34 %),
- profesní image (31 %),
- náznaky, že uchazeč dobře zapadne do kolektivu a prostředí firmy (31 %).
Pokud nechcete, aby on-line informace o vaší osobě škodily vaší kariéře:
- Nezveřejňujte cokoliv - ať už na svých nebo cizích stránkách - co by se potenciálnímu zaměstnavateli nelíbilo.
- Pokud je možnost, nastavte profil tak, aby na stránky měla přístup jen omezená skupina osob.
- Svůj profil pravidelně kontrolujte, sledujte komentáře a zkuste zadat své jméno do vyhledávače a případné nevhodné informace odstranit.
- Buďte také připraveni podat vysvětlení.
-av-