Dale Carnegie, dnes již téměř klasik, kdysi prohlásil: „Když se budete zajímat o druhé, získáte si během dvou měsíců více přátel, než kolik byste jich získali za dva roky, kdybyste je nutili, aby se zajímali oni o vás.“ Drastické manažerské metody se tedy příliš nevyplatí. Pokud si se svými zaměstnanci vybudujete citový vztah, budete odměněni větší loajalitou a produktivitou práce. Zde je několik tipů, které můžete použít v komunikaci se svými zaměstnanci a dokázat jim tak, že vám na nich opravdu záleží.
* Udělejte si čas a své zaměstnance na začátku dne pozdravte a pochvalte.
* Buďte k dispozici. Neskrývejte se ve své kanceláři, ale nechte zaměstnance, aby k vám mohli s čímkoli přijít.
* Stanovujte svým zaměstnancům drobné cíle a úspěchy s nimi oslavte.
* Podporujte smysl pro pořádek. Dejte zaměstnancům najevo, že vás zajímá, v jakém prostředí pracují.
* Když začne výkonnost klesat (okolo 15:00 hod. odpolední), snažte se zaměstnance povzbudit.
* Vytvořte si schránku přání a stížností a pravidelně ji kontrolujte.
* Podporujte navazování přátelských vztahů na pracovišti.
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele