Vntirofiremní komunikace se v posledních letech dramaticky změnila. Díky informačním technologiím a dalším technických komunikačním vymoženostem dnes komunikace zaměstnanců ve firmách daleko více než vědomou a konzistentní snahu o předávání informací mezi dospělými lidmi připomíná komunikaci dětí ve školce či na dětském táboře. Často se vztah mezi nadřízenými a podřízenými ani komunikací nedá nazvat. Odborníci ji přirovnávají k cirkusu. Komunikace je přitom základním předpokladem dobrého chodu firmy.
Studie ukazují, že současní zaměstnanci jsou například velice cyničtí a rozzlobení, pokud jde o vysoké platy vedoucích pracovníků či tzv. zlaté padáky. Mají též pocit, že o firemní situaci nejsou dostatečné informováni a úkoly, na kterých pracují považují mnohdy za nesmyslné. Odborníci proto nyní vyzývají k návratu k základní komunikaci. Je podle nich třeba začít komunikovat opět otevřeně, osobně a často, tak jak tomu bylo původně. V návratu k původní „správné“ komunikace mohou sloužit například tyto rady:
- Udržujte oboustranné dialogy.
- Ke komunikaci přistupujte přímo a čestně.
- Písemná komunikace musí být výstižná.
- Mluvte vážně.
- Poskytujte prostor pro otázky a nápady ostatních.
- Mějte na paměti, že důvěru je jednoduší si udržet, než později získávat zpátky.
**Datum vydání:** I/2003
Article source Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc.