V dnešním proměnlivém obchodním prostředí je velice důležitá otázka udržení kvalitních zaměstnanců. Výzkumy ukazují, že hlavně mladí zaměstnanci mají tendenci často měnit práci. Co tedy mohou firmy dělat, aby si je udržely?
Klíčová je angažovanost zaměstnanců. Nedávný výzkum konzultační společnosti Towers Perrin, kterého se zúčastnilo téměř 90 000 zaměstnanců z 19 zemí, ukázal, že polovina angažovaných zaměstnanců neplánuje opuštění firmy. Nabízí následující rady, jak správně zaměstnance zaangažovat.
- Podporujte zaměstnance v rozvoji silných dovedností. Podporou technických schopností a dále přenositelných dovedností, jako je komunikace, sebedůvěra a schopnost jednání s lidmi, může organizace ukázat svůj zájem o rozvoj zaměstnanců. Rozvoj zaměstnanců je klíčový první krok k jejich udržení.- Připravte zaměstnance na období změn a podporujte je v jejich průběhu. Zaměstnanci čelí změnám v osobním i pracovním životě. Pokud je připravíte na změnu pracovní role a podmínek, podpoříte jejich angažovanost ve firemním týmu a také zájem pomáhat druhým v období změn.
- Podporujte smysl pro vlastnictví mezi zaměstnanci. Tento smysl nelze budovat, pokud veškeré plány, aktivity a detaily budete diktovat vy. Manažeři by měli nalézt způsoby, jak aktivně zapojit zaměstnance do toho, aby přicházeli s novými nápady, plány, aktivitami a výsledky.
- Pomozte zaměstnancům vidět spojení mezi různými snahami a budoucími příležitostmi. Práce by měla být pro zaměstnance smysluplná. Měli by vidět propojení své práce a širších firemních iniciativ.
-kk-