Válka o talenty je denním chlebem a firmy, které myslí na svou budoucnost, mají dávno heslo „nabírej ty nejlepší“ jako svou mantru. Je jasné, že pokud chceme získat ty nejlepší zaměstnance, dá rozum, že k jejich nalákání bude třeba těch nejlepších náborářů.
Jaké vlastnosti, dovednosti a charakteristiky jsou požadované pro takového náboráře?
Dnešní náborář má velice odlišný náhled a cítění než před pěti, dokonce dvěma lety. Jeho práce je náročnější, spektrum dovedností širší a zodpovědnost větší.
Dnešní náborář potřebuje být minimálně:
- obchodně orientovaný myslitel, který dokáže prodávat
- obdarovaný uměním jednat s lidmi
- znalý nových technologií
- osobnost, která je schopna budování dlouhodobých vztahů
- chápat umění dohody a mít problém říkat „ne“
Předkládáme pět tipů, které byste měli zvážit, než přijmete nového náboráře:
Přijměte náboráře s mentalitou prodejce.
Náboráři nejsou jen lidé v administrativě. Jsou to vlastně svým způsobem také obchodníci. Jen obchodují s jinými komoditami.
Hledejte vytrvalost.
Hledejte nadšení.
Protože nadšení je jeden z hlavních atributů dobrého obchodníka.
Hledejte náboráře, který bude aktivně vyhledávat.
Pryč jsou časy, kdy stačilo jen čekat, kdo zaklepe na dveře. Z mnoha důvodů musíte chodit vy za nimi. Váš náborář by měl být ochoten toto dělat a umět správně oslovovat ty správné lidi.
Hledejte náboráře, který porozumí vašemu podnikání.
Technologie hraje čím dál důležitější roli v životě náboráře. Je nutné, aby náborář rozuměl vašemu podnikání, stejně jako své práci.
-av-