Firma Starbucks zahájila svou činnost v roce 1971 a od té doby nabízí svým zákazníkům širokou škálu nápojů, především kávy v různých provedeních. Její filozofií je „Na nikoho nezapomínat“ – tento přístup firma uplatňuje jak ve vztahu k zákazníkům, tak i k zaměstnancům. Zákazníci si cení především individuálního přístupu zaměstnanců firmy a přátelské obsluhy, zaměstnanci mohou využívat výhod kvalitní personální politiky.
Hlavní důraz ve vztahu k zaměstnancům se klade na průběžné školení. Zaměstnanci (stálí i brigádníci) se učí, jak se chovat k zákazníkům, jaké druhy kávy firma prodává, jak probíhá zpracování kávy apod. Vedoucí představitelé firmy chtějí, aby zaměstnanci působili na zákazníky profesionálně, proto musí mít k dispozici dostatek informací.
Všichni pracovníci mají k dispozici kompletní zdravotnické služby (např. zubního a očního lékaře), firma jim také umožňuje podporovat charitativní akce a dobročinné spolky (zaměstnanci zde mohou například pracovat za symbolickou odměnu jako dobrovolníci). Netradiční zaměstnanecká politika se vyplácí – firma vykazuje 82% spokojenost zaměstnanců a pravidelně se zařazuje mezi nejobdivovanější americké zaměstnavatele.
Article source Workforce.com - website focused on HRM