Deadline – konečný termín, uzávěrka. Je to sociální fenomén, který paradoxně působí na lidskou aktivitu jako pohonná hmota a brzdná páka zároveň. Ovšem po vyslovení tohoto slova v mnohých hrkne a cítí se být pod tlakem.
Dá se tomuto tlaku předejít? Jak se s ním vyrovnat, když vznikne? Co říct klientovi, když všechno směřuje k tomu, že deadline zmeškáte? Nejdříve se pokuste odpovědět na otázku, proč v souvislosti s touto tématikou vznikají problémy.
Problémy, které vznikají, jsou hlavně časového rázu, neboť začneme mít strach, že do daného termínu práci nestihneme. Proto bychom si měli dopředu umět vyjasnit podmínky, očekávání a přesné zadání úloh.
Co dělat, aby se z deadlinu nestala noční můra?
- Okamžitě si se svým klientem nebo šéfem vyjasněte přesné podmínky.
- Udělejte si časový plán podle svých možností, abyste deadline stihli.
- Neplýtvejte zbytečně časem. Řiďte se heslem „co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek.“
- Klaďte sami na sebe reálné nároky.
- Rozdělte si velké úlohy na menší části.
- Průběžně kontrolujte svůj pokrok.
- Berte deadline vážně. Ukáže se, jaký je na vás spoleh.
-pk-