Den Země každý den?

Až 55 % amerických pracovníků je přesvědčeno, že by „jejich“ firmy měly udělat více proto, aby snížily svůj neblahý vliv na životní prostředí. Jen třetina oslovených je však ochotna obětovat část svého platu, aby v takové firmě pracovala. Dvě třetiny Američanů si také myslí, že většina firem se v tomto ohledu nechová tak, jak tvrdí. 

Bylo zjištěno, že:

- 69 % pracovníků mladší generace a 63 % žen si přeje, aby jejich firma byla více přátelská k životnímu prostředí. (To samé si přeje i 54 % představitelů starší generace.)

- Ti mladší jsou připraveni vzdát se kvůli lepšímu životnímu prostředí v průměru 6,2 % svého platu. To je více než dvojnásobek oproti starším generacím.

- 44 % oslovených uznává, že „zelené“ pracovní prostředí je dobrá věc, uvádí však, že  to není rozhodující faktor pro výběr zaměstnaneckého poměru. 

Firemní odpovědnost

Zvyšující se počet firem vytváří „zelené“ programy a propaguje své iniciativy na svých firemních stránkách a při náboru, aby nalákaly uchazeče, kteří takovým věcem přikládají důležitost. 

Beyond.com navrhuje pro vytvoření přátelštějšího vztahu k životnímu prostředí ve firmách následující:

- Vytvořit interní tým, který napomůže vývoji a propagaci „zelených“ iniciativ ve firmě.

- Umístit do oblastí s vysokým „provozem“ (např. v okolí kopírky nebo v jídelně) recyklační odpadkové koše.

- Optimalizovat energetická nastavení na firemních počítačích a povzbudit zaměstnance, aby vypínali zařízení a světla při odchodu z práce.

- Podpořit alternativní metody dopravy například sdílením vozů (car pool) a investovat do technologie, která umožňuje práci z domova.

- Přidat se k asociacím nebo on-line komunitám, které generují nápady pro „zelené“ aktivity a způsoby, jak je měřit.

- Propagovat své iniciativy na firemních stránkách.

-av-

Article source Society for Human Resource Management - world’s largest HR professional society
Read more articles from Society for Human Resource Management