Zejména v dnešní době, kdy je problém najít kvalifikované odborníky i běžné zaměstnance, by se firmy měly snažit zamezit zbytečným odchodům talentů. Především by měly dobře komunikovat, umět ocenit práci zaměstnanců a dopřát odpočinek.
- Dobře nastavte plat. Dnešním trendem je transparentnější odměňování, kdy se hodnotí více členů týmu podle stanovených pravidel.
- Nabídněte netradiční benefity. Výhodu můžete získat, když nabídnete originální benefity. V současném období baby boomu to může být například firemní školka nebo kočárek.
- V krizi hrajte s otevřenými kartami. Důležité je vytvářet atmosféru důvěry. I v krizových dobách se proto vyplatí otevřenost.
- Reagujte na změny v životě zaměstnance. Důvodem k odchodu zaměstnance může být významná rodinná událost jako stěhování nebo narození dítěte. Zkuste v takovém případě nabídnout možnost práce z domova nebo kariérního růstu a vidiny vyšších výdělků.
- Neodkládejte řešení konfliktů. Spory je třeba řešit okamžitě. Pomoci může přechod člověka do jiného týmu v rámci firmy, koučování apod.
- Nabídněte rotace. Vyzkoušejte možnost přechodu zaměstnanců na jiné pozice v rámci podniku, abyste zjistili, co jim nejvíce vyhovuje.
- Nenařizujte pravidla. Zkuste zaměstnance zapojit do hledání modelu, ve kterém chtějí pracovat.
- Nepřehlížejte přesčasy. Práci přesčas odměňujte finančně, ale i dovolenou, uvidíte-li neúnosnou únavu.
- Chvalte zaměstnance. Ukažte jim, že jsou pro vás důležití. Zajímejte se o jejich názory.
- Udržujte image. Značka by měla pozitivně mluvit za vás. Zaměstnanci se mnohem lépe ztotožní s úspěšnou firmou.
-kk-