Vedoucí pracovníci vědí, že zaměstnanci si zaslouží uznání, a měli by jim je tudíž poskytovat. Často jim v tom však brání různé překážky. Článek na portálu incentivemag.com přineslí desatero rad, jak tyto bariéry překonat a udělat z projevu uznání běžnou součást každodenní firemní kultury.
Udělejte si čas
Máte-li problémy s časem, zaveďte systém, který vám bude potřebu ocenění vašich lidí připomínat.
Lépe se seznamte se svými lidmi
Naučte se základním projevům uznání, jako je oslovování druhých jménem a popis toho, co udělali chválihodného.
Učte svůj tým základům vzájemného uznávání
Zaveďte vzdělávací program, který pomůže s interpersonální komunikací.
Vytvářejte očekávání
Nečekejte na povolení shora, abyste mohli svým lidem vyjádřit uznání. Jděte příkladem.
Neberte dobrou práci jako samozřejmost
Není třeba přicházet s velkými odměnami, postačí veřejná slovní pochvala nebo menší dárek.
Cvičte se v projevech uznání každý den
Vyjadřovat pozitivní zpětnou vazbu je pro někoho přirozené, pro jiného naopak obtížné. Dejte si to jako závazek a bude to jednodušší.
Budujte kulturu
Spolu s dalšími vedoucími představiteli firmy vytvářejte strategii odměňování, vytyčte její filozofii a smysl.
Vyžadujte zpětnou vazbu
Vůdcové by měli být odpovědní za projevy uznání svým lidem. Měla by to být jedna z položek z hodnocení jejich výkonnosti.
Zapojte sociální sítě
Vytvořte webový portál s informačními zdroji, jako jsou články, webináře nebo seznamy odborné literatury. Zapojte manažerské fórum pro sdílení nejlepších postupů.
Ukažte výsledky
Veďte oceněné k tomu, aby sdíleli své pocity s ostatními.
-kk-