Zaměřte se na firemní kulturu, která by měla podporovat angažovanost zaměstnanců a vytvářet prostředí, ve kterém má každý pocit, že jeho práce dává smysl.
Vytvořte pocit sounáležitosti a nabídněte příležitosti k rozvoji
Benefity a výhody jako espreso bar v kanceláři nebo bezplatné obědy jsou hezké. Co však je opravdu zásadní, je mít ve firmě inspirativní lídry, kteří berou vážně rozvoj svých lidí. Bez nich zaměstnanci nebudou věřit v dlouhodobý úspěch organizace. Anebo mohou mít pochybnosti o tom, že by s danou organizací měli sami dlouhodobě spojovat svůj vlastní úspěch.
Dělejte, co jen můžete pro to, abyste nastolili silný smysl nějakého účelu, nějakého poslání. Pěstujte a udržujte ho. Ujistěte se, že vaši zaměstnanci jsou zapáleni do své práce. Začněte tím, že porozumíte tomu, co je žene kupředu a co je motivuje. Tým se vždy skládá z jedinečné kombinace lidí, kteří jsou motivováni různými věcmi. Manažeři potřebují své lidi pochopit a pak na jejich potřeby náležitě reagovat a pracovat s nimi. Inspirujte své lidi, vytvořte a dejte jim správnou vizi. Chtějte od nich také častou zpětnou vazbu, naléhá na nás web management-issues.com.
Přejděte na model sběru zpětné vazby zaměřený na lidi
Chcete-li zaměstnancům ukázat, že si jich vážíte, přestaňte sbírat zpětnou vazbu jen každoročním průzkumem. Sbírejte ji častěji. Společnost Amazon např. každodenně požaduje zpětnou vazbu od zaměstnanců a následně ji využívá ke zlepšení kultury na pracovišti.
Zapomeňte tedy na každoroční průzkumy, ty totiž nestačí, jsou mimo. Vy potřebujete zpětnou vazbu shromažďovat kontinuálně během celé historie příspušného zaměstnance u vaší firmy. Začít je třeba hned po nástupu. Mluvte s manažery, promluvte si i se zbytkem týmu. Vyhledávejte jejich názory pravidelně. Na základě toho, co se dozvíte, můžete začít vést produktivní rozhovory a začít posouvat věci k lepšímu.
-jk-