Dosáhněte vyšší výkonnosti a udržte si zaměstnance

Mnoho organizací má dnes problémy najít lidi, kteří by měli potřebnou odbornost nebo zkušenosti. Udržení si zaměstnanců tak zůstává kriticky důležitou záležitostí. Pokud chcete, aby vám nedostatek kvalifikovaného personálu nepřidělával vrásky, měli byste udělat co jen můžete, abyste si stávající zaměstnance udrželi. Jak toho docílit?

Ilustrační snímek

Zaměřte se na firemní kulturu, která by měla podporovat angažovanost zaměstnanců a vytvářet prostředí, ve kterém má každý pocit, že jeho práce dává smysl.

Vytvořte pocit sounáležitosti a nabídněte příležitosti k rozvoji

Benefity a výhody jako espreso bar v kanceláři nebo bezplatné obědy jsou hezké. Co však je opravdu zásadní, je mít ve firmě inspirativní lídry, kteří berou vážně rozvoj svých lidí. Bez nich zaměstnanci nebudou věřit v dlouhodobý úspěch organizace. Anebo mohou mít pochybnosti o tom, že by s danou organizací měli sami dlouhodobě spojovat svůj vlastní úspěch.

Dělejte, co jen můžete pro to, abyste nastolili silný smysl nějakého účelu, nějakého poslání. Pěstujte a udržujte ho. Ujistěte se, že vaši zaměstnanci jsou zapáleni do své práce. Začněte tím, že porozumíte tomu, co je žene kupředu a co je motivuje. Tým se vždy skládá z jedinečné kombinace lidí, kteří jsou motivováni různými věcmi. Manažeři potřebují své lidi pochopit a pak na jejich potřeby náležitě reagovat a pracovat s nimi. Inspirujte své lidi, vytvořte a dejte jim správnou vizi. Chtějte od nich také častou zpětnou vazbu, naléhá na nás web management-issues.com.

Přejděte na model sběru zpětné vazby zaměřený na lidi

Chcete-li zaměstnancům ukázat, že si jich vážíte, přestaňte sbírat zpětnou vazbu jen každoročním průzkumem. Sbírejte ji častěji. Společnost Amazon např. každodenně požaduje zpětnou vazbu od zaměstnanců a následně ji využívá ke zlepšení kultury na pracovišti.

Zapomeňte tedy na každoroční průzkumy, ty totiž nestačí, jsou mimo. Vy potřebujete zpětnou vazbu shromažďovat kontinuálně během celé historie příspušného zaměstnance u vaší firmy. Začít je třeba hned po nástupu. Mluvte s manažery, promluvte si i se zbytkem týmu. Vyhledávejte jejich názory pravidelně. Na základě toho, co se dozvíte, můžete začít vést produktivní rozhovory a začít posouvat věci k lepšímu.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues