Na následující přetrvávající stavy upozornil server Training Zone.
1. Lidé jsou pro firmu to nejdůležitější
V roce 1998 společnost McKinsey poprvé zmínila slovní spojení „válka o talenty“. Od té doby jsou talenty pro firmy to nejdůležitější. Předhánějí se v tom, jak je získat a udržet.
2. Inovace v HR pokulhávají
HR procesy se přizpůsobují měnícímu se světu byznysu stále pomalu. Inovace se objevují pouze v některých jednotlivých součástech HR, jako je nábor nebo vzdělávání. Z celkového pohledu však HR není přirozeným inovátorem. Je strategičtější a propojenější s byznysem, ale stále má co dohánět. Musí se naučit více riskovat a inovovat.
3. Většina procesů je decentralizovaná
Velké firmy jsou tvořeny mnoha jednotkami v různých částech světa. Vzhledem k rozdílným lokálním podmínkám a pravidlům často existují i lokální procesy. Větší centralizace se projevuje pouze v náboru, vzdělávání a hodnocení. V HR se proto obtížnější prosazují inovace a centralizace dat je velmi náročná.
4. Firmy stále neumějí pracovat s daty
Zavádění větších HR iniciativ často brání kvalita HR dat. Je tomu tak i přes obrovské investice firem do HR systémů. Hledání dat v různých systémech je totiž problematické. Data o zaměstnancích jsou stále často neúplná nebo nepřesná, což se negativně podepisuje na fungování jednotlivých procesů.
5. Implementací to nekončí
Zavedení moderních technologií samo o sobě nestačí. Mnohé projekty zaměřené na zavádění HR systémů nebo transformaci se však soustředí pouze na implementaci, nikoli praktické používání daného systému a možnost pružných úprav v souvislosti se změnami ve vývoji byznysu. Do budoucna potřebujeme pružnější a agilnější systémy.
Souhlasíte, nebo se podle vás v HR za posledních dvacet let nezměnily ještě jiné věci? Podělte se s námi o své zkušenosti v diskusi.
-kk-