Chovat se tak, abyste na ostatní udělali dojem, nemusíte jen na společenské či pracovní akci. Zásadami správného chování bychom se měli řídit i v kanceláři mezi kolegy. Zde je několik zásad:
- Kolegové neznamená kamarádi. Nezatěžujte spolupracovníky svými intimními problémy ani příliš osobními názory. Mohlo by se to obrátit proti vám. Stejně tak se nenechte zatahovat do osobních věcí druhých.
- Nemusíte tykat za každou cenu. Stále více firem se místo vykání uchyluje k uvolněnějšímu tykání. To však smazává určitou profesionální hranici, která by někdy měla být zachována. Na nabízené tykání nemusíte automaticky přistupovat. Jeho odmítnutí není žádným prohřeškem proti slušnému chování.
- Kdo má přednost, určí šéf. Společenskou přednost má v rámci firmy nadřízený. Záleží však na něm, zda na ní bude bazírovat, či se jí v určitý moment vzdá ve jménu přednosti někomu jinému.
- Příchozího do kanceláře přivítejte. Pokud do místnosti vstoupí někdo cizí nebo výše postavený, nezdravíme ho v sedě, ale vstáváme společně s pozdravem. Zůstat sedět není slušné.
-hp-