Když firmy zavádějí programy na podporu rodinného života zaměstnanců, myslí především na ženy jako matky. Otcové zůstávají mimo centrum pozornosti, i když některé pokrokové firmy začínají uvažovat i o nich. Problém zůstává v tom, že firmy, které propagují firemní kulturu odporující otce, ve skutečnosti otce nepodporují. Příčinou je neoficiální povaha firemních kultur. Jestliže například firma nabízí otcům pružnou pracovní dobu nebo rodičovskou dovolenou, ale firemní kultura to chápe jako riziko, otcové těchto výhod využívat nebudou.
Děti potřebují oba rodiče, a tak se zdá logickým, že firemní politika podpory otců je prospěšná pro všechny. Pokud chce firma mít ve svých řadách nejlepší muže i ženy, musí jim vybudovat prostředí, v němž budou moci vedle kariéry naplňovat i své rodinné potřeby. Slibným začátkem mohou být diskusní skupiny, ve kterých se zaměstnanci vyjádří, co by od zaměstnavatele chtěli. Otcové, které firma podpoří větší flexibilitou, přinesou důležitou loajalitu a produktivitu. Odborníci v USA jsou optimističtí a věří, že možnosti zachování rovnováhy mezi rodinou a prací, které dnes mají k dispozici ženy, získají postupně také muži.
-kk-
**Datum vydání:** X/2004
Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku