Lidé, s nimiž pracujeme, představují primární zdroj frustrace na pracovištích. Ukázal to alespoň nedávný výzkum portálu Monster.co.uk. Nepořádní a neorganizovaní kolegové obtěžují 40 % dotázaných zaměstnanců. Na druhém místě je manažerská mluva (32 %) a na třetím příliš mnoho porad (16 %).
Nepříjemné kolegy přitom není třeba snášet. Naopak se učte lépe komunikovat.
- Pracujete-li v otevřeném prostoru, je velmi těžké uniknout ruchu kanceláře. Zkuste si však nasadit sluchátka. Když se potřebujeme soustředit, může nám poslech hudby pomoci.
- Přijměte fakt, že porady jsou běžnou součástí práce. Máte-li však pocit, že ne pokaždé je vaše přítomnost nutná, snažte se vyjednat účast pouze v případech, které vám něco přinesou.
- V případě, že máte problémy s porozuměním manažerskému žargonu, jděte příkladem ostatním a komunikujte pouze jednoduchým jazykem. Můžete tím inspirovat i své okolí.
-kk-