Generace Z: 7 důvodů, proč vyžadují na pracovišti speciální přístup

Kdo je „Generace Z“? Jedná se o generaci, která přichází po mileniálech. Jedná se o ročníky přibližně od poloviny 90. let do začátku 21. století. Této generaci je z hlediska pracovního trhu potřeba věnovat pozornost, protože dospívá do věku, kdy začíná nastupovat do práce, a stává se tak čím dál významnější součástí pracovní síly. Zároveň má ale svá výrazná specifika, kterým je potřeba věnovat při jejich zaměstnávání pozornosti.

Ilustrační snímek

Připojení k síti

Zatímco o mileniálech se říká, že již od dětství jsou zvyklí na to být non-stop připojení k síti, o generaci Z se dá říci, že se připojená k síti již narodila. To samozřejmě ovlivňuje řadu faktorů v jejich chování a vnímání světa.

Odloučení od starších lidí

Podle Forbesu žije generace Z ve virtuálních skupinách odloučených od lidí, kteří je neuznávají. Často tak nejsou příliš v kontaktu se staršími lidmi nebo odlišnými názorovými skupinami a to může mít negativní vliv na jejich vycházení s kolegy na pracovišti.

Virtuální a digitální světy

Pro generaci Z je virtuální a digitální svět stejně skutečný, jako ten reálný, a to včetně všech pozitiv i negativ. Zároveň to znamená, že snadno ovládnou dobře nastavený elektronický systém ve vaší firmě.

Schopnost rychlé orientace

Generace Z je schopná krátkodobé hyper-koncentrace, která jim umožňuje se v neuvěřitelně krátkém čase seznámit s fungováním určitého systému a nalezením řádu ve velkém množstvím informací.

Smysl pro společenskou odpovědnost

Mladá generace má velmi vytříbený smysl pro společenskou odpovědnost, díky globalizaci vnímají světové problémy jako své vlastní, a tomu je potřeba přizpůsobit i komunikaci hodnot vaší společnosti.

Změna jako životní styl

Pro generaci Z je změna každodenním faktem a rychlost změn a vývoje je nijak nepřekvapuje. Naopak, v tomto prostředí se pohybují velmi efektivně a jsou schopni přijímat změny velmi dobře.

Mezery v dlouhodobém plánování

Fragmentovaná koncentrace a celková rychlost žití generace Z způsobují, že příslušníci této generace potřebují trochu pomáhat s dlouhodobým plánováním.

 

-mm-

 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com