Telefon je komunikační nástroj, který je běžnou součástí našich životů i práce. Je proto důležité umět s ním efektivně zacházet, zejména dnes, kdy objem telefonátů stále narůstá. Firmy a zaměstnanci by měli k telefonování přistupovat tak, jako by pokaždé telefonovala jejich výplatní páska.
Statistiky říkají, že lidé si o sobě v telefonu udělají obrázek během první půlminuty hovoru. Článek proto přináší několik tipů, jak pomocí telefonu dělat nejen dobrý dojem, ale vytvářet i pozitivní vztahy a podporovat budování značek.
- Dýchejte. Než zvednete telefon, zhluboka se nadechněte. V opačném případě by vaše krátká nadechnutí v telefonu působila unaveně. Vy ale musíte působit tak, že jste rádi, že druhá strana volá.
- Představte se. Sdělte volajícímu své celé jméno a funkci ve firmě. Hned v úvodu poděkujte za zavolání. Nemluvte příliš rychle, abyste své dělení museli opakovat.
- Buďte upřímní. Lidé vám telefonují, protože mají nějaký problém. Na svoji otázku očekávají rychlou, inteligentní a příjemnou odpověď. Vždy mějte na paměti upřednostňování potřeb zákazníků před svými. Zákazníci si zapamatují, jak pozorní jste k nim byli.
- Pozorně naslouchejte. Při telefonování odložte všechny ostatní činnosti a soustřeďte se pouze na hovor. Můžete si dělat poznámky. Pokud je to možné, používejte headset, abyste měli volné ruce.
- Výsledek. Váš hovor byl úspěšný, pokud se vám během prvních 30 sekund podařilo tónem hlasu a soustředěním vytvořit dojem pozitivního vztahu. V posledních 30 vteřinách by si měl volající dobrý dojem o vás ještě potvrdit. Poděkujte za zavolání, zhodnoťte řešený problém a vyjádřete poděkování za společný obchod.
-kk-