HRBP ve společnostech Coca-Cola a Karlovarské minerální vody

Ctirad Nedbálek,Karlovarské minerální vody a Ondřej Slabý, Coca-Cola HBC

Jaké změny s sebou přináší posun z pozice business partnera do křesla ředitele HR a proč je role HR business partnerů často přeceňována. Tak by se dal stručně shrnout obsah rozhovoru se Ctiradem Nedbálkem, který byl nedávno zveřejněn na serveru HR News. Bývalý ředitel pro rozvoj a HR Business Partnering ve společnosti Telefónica a nynější personální ředitel Karlovarských minerálních vod v něm mluví o svých zkušenostech s modelem HR business partnerů.

Víte, role HR business partnera je často přeceňována až glorifikována. Rozhodně nechci popírat význam této pozice v každé organizaci. Ale mnohem důležitější než formální vytvoření této role v organizačním schématu je mentální nastavení celého HR oddělení ve vztahu k firmě, k interním zákazníkům,“ říká Ctirad Nedbálek. „V ideálním případě se totiž jako business partner nechová jen ten, kdo má tenhle titul na vizitce, ale každý jednotlivý člen HR týmu. Ať už je to náborář, trenér, specialista odměňování nebo mzdová účetní. Každý z nich musí v tom, co dělá, nabídnout svému internímu klientovi nejen odbornost, ale i správný přístup, který se od partnera očekává.

Tématu HRBP se věnoval i druhý nedávný rozhovor na HR News, tentokrát s Ondřejem Slabým, ředitelem pro lidské zdroje společnosti Coca-Cola HBC ČR/SR. I Ondřej Slabý upozorňuje, že „HR BP určitě není a nesmí být pouze poštovní doručovatel zpráv v rámci firmy či pouhý exekutor administrativních kroků. Zároveň však není něčím výjimečným, exkluzivním, okolo čeho se točí svět.

HR business partner podle něho musí vědět, o čem je business jeho firmy. Musí také znát oblast lidských zdrojů jako řemeslo. Společnost Coca-Cola HBC již má za sebou určitý evoluční proces. „To, co jsme nazývali business partneringem před deseti lety, označuje dnes za dětskou verzi,“ shrnuje Ondřej Slabý.

Celé rozhovory si můžete přečíst zde:

HR business partner není jen titul na vizitce

HR Business Partner jako důležitá součást businessu nebo módní klišé?

-kk-