Relevantnost, srozumitelnost a respekt. To jsou podle odborného serveru hrcommunication.com tři základní předpoklady úspěšného předání určitého sdělení. Platí to i pro přípravu plánu interní komunikace, kdy byste se měli držet následujících kroků:
Dobře poslouchejte
Naslouchat je třeba, než začnete komunikovat se zaměstnanci, ale také v rámci komunikace s nimi a skončení komunikace s nimi. Důkladné naslouchání vám zajistí dvě věci – důležité nové informace a respekt posluchačů. Je však třeba, abyste se podle toho, co slyšíte, také chovali.
Komunikujte jasně
Říkejte zaměstnancům jasně, co od nich očekáváte. Nepoužívejte dlouhé a složité věty ani nesrozumitelné výrazy. Čím jednodušší vaše sdělení bude, tím lépe.
Nezatajujte špatné zprávy
Pouze byste tím přišli o důvěru a přispěli k šíření fám. Ztracená důvěra zaměstnanců se získává zpět jen velmi těžko.
Komunikujte včas
Pokud se zaměstnanci dočtou o firemních novinkách dříve v novinách nebo na internetu, než jim cokoli řeknete vy, je to špatně.
Poskytujte relevantní informace
Vycházejte z toho, o čem víte, že vaše lidi zajímá. Pokud nevíte, co to je, vraťte se k bodu číslo 1.
Vyprávějte příběhy
Lidé se nejlépe ztotožní se zkušenostmi jiných lidí. Je to rozhodně lepší než psát reklamní články o firmě.
Uvědomte si, že komunikace je proces
Při přípravě komunikačního plánu myslete na to, aby zaměstnanci měli v každé fázi přístup k relevantním informacím a vy jste byli připraveni reagovat na jejich podněty.
-kk-