V teorii to dává perfektní smysl: Veďte své zaměstnance k tomu, aby přemýšleli jako podnikatelé – neustále přicházeli s novými nápady pro vylepšení vašich produktů a služeb – a budete méně zaskočeni konkurencí. Podpora podnikání uvnitř firmy se označuje anglickým termínem intrapreneurship. Mnoho programů, které se snažily o zavedení intrapreneurshipu však selhává – jsou totiž špatně strukturované a neefektivní. Společnosti Cambridge Consultants se však podařilo udělat z podnikání uvnitř firmy nejenom výhodu, ale způsob života.
Společnost Cambridge Consultants má kanceláře v USA a Velké Británii a poskytuje svým klientům služby v pěti oblastech, včetně telekomunikací a zdravotnictví. Každý rok věnuje deset procent svých příjmů na pomoc zaměstnancům při jejich vlastních podnikatelských záměrech. Od počátku své existence v roce 1960 založila tato společnost 40 nových firem. Jen v posledních deseti letech investovala více než deset milionů dolarů do deseti nových společností, aby se jí tato investice několikanásobně vrátila. Podpora intrapreneurshipu inspiruje 250 zaměstnanců Cambridge Consultants k větší kreativitě a zájmu o práci.
Nově založené společnosti fungují více či méně samostatně. Návratnost investic je potěšující, intrapreneurship však přináší i jiné výhody než finanční. Pomáhá například přilákat a udržet kvalitní zaměstnance. Řada zaměstnanců dělá dobrovolně více, než se od nich žádá.
-kk-