Školení stávajících zaměstnanců
Podle Sales Gravy řada firem poměrně zbytečně hledá pracovníky na pozice managementu mimo množinu svých současných zaměstnanců. Nejen dnešní personální krize v oblasti pracovního trhu je důvodem, proč se společnostem vyplatí zaměřit se na školení svých stávajících zaměstnanců. Kromě hromadného a skupinového školení je potřeba věnovat se i školení týmovému i zcela individuálnímu. Připravujte jednotlivé zaměstnance na jejich budoucí vyšší pozice a nové agendy skrz individuální školení a koučink, což nás přivádí k následujícímu bodu.
Kariéra pro každého
Možnost postupu a dalšího rozvoje patří mezi nejdůležitější faktory spokojenosti zaměstnanců. Vaše společnost by proto měla mít systém rozvoje pro jednotlivé pracovníky. A to ne pouze pro vybrané, ale pro všechny. Všichni zaměstnanci by měli být aktivně podporováni v prohlubování svých znalostí, rozšiřování působnosti a zvyšování svého vzdělání. Nastavte jasný a transparentní systém postupu a rozvoje v rámci vaší firmy, aby každý zaměstnanec věděl, že když bude dodržovat určitá pravidla a pracovat na sobě, čeká ho určitý postup či odměna. Transparentně by měl být nastaven i systém postupného navyšování mzdy v souvislosti s rozšiřováním schopností pracovníků.
Poskytnutí prostoru
Řada společností, které pracují na starém modelu řízení, mají rigidní systémy a pravidla práce a nedávají pracovníkům prostor pro vlastní inovaci. Novější a efektivnější způsob řízení práce zaměstnanců ale spočívá v proškolení zaměstnanců a v důvěře v pracovníky, díky které mají zaměstnanci prostor k vlastní práci a v rámci určitých mantinelů mohou pracovat samostatně. Musí k tomu samozřejmě mít potřebné nástroje a možnost věci, které řeší, ze své pozice skutečně ovlivňovat. Proškolení zaměstnanců, koučink na individuální úrovni a postupné zvětšování manévrovacího prostoru jednotlivých pracovníků jsou nejlepšími investicemi, které společnost může do své pracovní síly dát.
-mm-