Na otázku, kdy a jakým způsobem může být prodejce kritizován, odpovídá jeden z prodejců a manažerů.
Prodejce: Prodejce očekává od svého manažera podporu při pomoci dosáhnout prodejních cílů. Díky moderním technologiím manažer vidí výsledky z týdenních zpráv. Vedoucí tak vidí výsledky svých prodejců a činnosti, které právě dělají. Když u některého z nich pozoruje problém, je lepším řešením setkání mezi 4 očima. Kritika musí být taková, aby neuškodila a nesnížila sebevědomí při dalším obchodním snažení.
Manažer: Když je prodejce v terénu, vypadá to jako „sešel z očí, sešel z mysli“. Nemá informace od ostatních, chybí mu kontakt s kolegy a také kritika ve frekvenci, jaká by měla být. Aby byl prodejce stále motivován a pracoval správným způsobem, je nutné vytvořit program pravidelné konstruktivní kritiky. Prostředí se neustále mění a vyvíjí, a proto musí být prodejci vybaveni posledními informacemi. A především kritika se musí říci tak, aby působila pozitivně.
-jh-