Jak funguje informační pohovor?

Pokud plánujete změnu kariéry, je pravděpodobné, že budete muset přečíst řadu materiálů o práci nebo oboru, který vás zajímá. Nic ale není efektivnější než získání informací z první ruky. Proto byste měli zvážit využití informačních pohovorů - setkání s odborníky v praxi, která vás zajímá. Takový pohovor vám dá vzácnou příležitost získat cenné aktuální znalosti o specifické firmě nebo oboru. Domluvení informačního pohovoru s úspěšným profesionálem může velmi prospět vaší kariéře v mnoha ohledech.  

- Zařízení informačního pohovoru. Prvním krokem je identifikovat osoby, které mají pozice, které vás zajímají. Prohledejte internet, odborné časopisy, řekněte o svých ambicích rodině, přátelům, kolegům nebo bývalým učitelům. Mohou vám doporučit někoho, s kým by bylo vhodné si promluvit. Vybraným osobám zašlete dopis, kde vysvětlíte, kdo jste, vaše kariérní cíle, zájmy a co doufáte, že z pohovoru získáte. Ujasněte, že zatím pouze hledáte informace. Návštěva osoby přímo u ní na pracovišti je nejvhodnější.

- Příprava na informační pohovor. Kolik si ze schůzky odnesete, záleží především na tom, kolik času věnujete přípravě. Po prohledání různých zdrojů si udělejte seznam otázek, které byste rádi chtěli zodpovědět.

- Řízení informačního pohovoru. Berte informační pohovor jako jakékoliv jiné důležité obchodní jednání. Oblečte se profesionálně a přijďte na schůzku včas. V případě, že si přejete zdokumentovat vaši konverzaci, požádejte, zda si můžete dělat poznámky nebo si rozhovor nahrát. Přestože budete dávat pozor, abyste nezdržovali, pokud váš člověk zabředne do zajímavé debaty, nebraňte se jí.

- Budování vztahu. Po schůzce napište děkovný e-mail a s postupem času posilujte vztah třeba tak, že dáte vědět, jak si v kariéře vedete.    

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder