Je důležité rozdělit problémy spojované s realizací a systematickým přístupem k náboru talentů do dvou různých skupin. První zahrnuje efektivitu nebo kvalitu procesu jako takového. Druhá se zaměřuje na shodu nebo jak dobře uživatelé proces provádí. V druhém případě jsou uživateli uchazeči i personalisté a členové náborového týmu. Celkový úspěch závisí na dvou faktorech procesu – účinnosti a uživatelské konzistenci. Při identifikování problémů a sledování výkonnosti velice pomáhá metodologie a kontrolní měřicí proces Six Sigma. Dobrý vyhledávací a dotazovací systém, který není správně používán, není k ničemu. V efektivním náborovém systému musí každý krok fungovat efektivně a každý musí dělat, co dělat má.
Článek nabízí postupy ke zlepšení kvality náborového procesu ve dvou dimenzích – efektivnosti procesu a jeho proměnlivosti. Zahrnují následující kroky:
1. Kvalita popisu pozice a jeho použití
2. Označení pozice
3. Prozkoumání databáze životopisů
4. Označení poloaktivních kandidátů
5. Zaměstnanecký referenční program (ERPs) a základní práce v síti
6. Semipasivní kandidáti a pokročilá práce v síti
Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru