Jak na konflikty mezi zaměstnanci

Shromážděte různé lidi každý den na jednom místě a konflikt na sebe nenechá dlouho čekat. Jedním z takových míst je i pracoviště. Jak ale postupovat, aby konflikty neohrožovaly výkonnost celého týmu?

Manažer si někdy může připadat jako ve školce, když vidí, že někteří zaměstnanci spolu nemluví, nechtějí se podílet na společných projektech a obcházejí se za zády. Přehlížet takovou situaci a doufat, že se vyřeší sama, však není správné.

- Stanovte pravidla. Zajistěte písemná pravidla chování na pracovišti. Je důležité, aby zaměstnanci věděli, co se od nich očekává.

- Neignorujte porušování pravidel. Pokud se vaši zaměstnanci mezi sebou hádají nebo si vrážejí pomyslné kudly do zad, řešte to. Jednejte s nimi v soukromí a vysvětlete jim, že jejich chování je nepřijatelné. Žádejte závazek, že své chování změní.

- Buďte šéfem, ne terapeutem. Mějte na paměti, že zaměstnanci jsou dospělí lidé. Vaším úkolem není řešit jejich problémy za ně. Můžete navrhnout možnosti řešení, ale zdůrazněte jim, že jsou sami odpovědní za své jednání a očekáváte, že zajistí nápravu.

- Jděte příkladem. Zaměstnanci vás sledují a inspirují se vámi. Pokud si dokážete udržet humor a rozumný postoj za všech okolností, půjdou za vámi.

- Oslaďte jim život. Odměňujte týmovou výkonnost. Odměna dokáže stmelit i jinak soupeřící zaměstnance, aby dosáhli společního cíle.

- Konečné řešení. Pokud konflikty neustanou ani přes vaše snahy, vytyčte jasné hranice. Specifikujte všem stranám, že nebudete dále tolerovat negativní vliv jejich vztahů na výkonnost celku. Mělo by být zřejmé, že pokud svůj problém nevyřeší, bude jejich pracovní místo v ohrožení.

-kk-
Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com