Jak odejít a zanechat dobrý dojem

„Končím!“ – pokud to vypustíte na špatném místě a ve špatnou dobu, výsledkem může být poškození vaší kariéry.

Umění vyjednávat, když měníte pozici, je důležitá dovednost, zvlášť pro mladé lidi, kteří mění pozici častěji. Je to o tom, nekazit si reputaci pro budoucí kariérní kroky a také vaše finance. Průměrně má člověk mezi 18 – 24 asi 9,2 zaměstnání a nová studie ukazuje, že díky ekonomickému růstu si celých 75 % zaměstnanců aktivně nebo pasivně hledá jiné zaměstnání.

Jak to tedy udělat co nejméně bolestivě?

Nejprve je dobré naplánovat si osobní jednání s vedoucím a oznámit mu v klidu vaše rozhodnutí. Vyjádřete svůj vděk za příležitost a možnosti, které vám nabízela současná pozice. Jinými slovy, nevyužívejte svůj odchod k tomu, abyste si vylili zlost a nespokojenost, pokud je – byť i právem - cítíte. Nikdy nevíte, kdy na svého vedoucího a firmu znovu narazíte. Je velice nerozumné odcházet „ve zlém“ ať už s vedoucími nebo se spolupracovníky. Nepalte mosty.

Další dobrá taktika je oznamovat to včas a dát tak firmě možnost sehnat za vás náhradu a nevystavovat je tak stresu. Pokud potřebujete odejít rychle, napište co nejpodrobnější instrukce k vaší pozici pro vašeho nástupce a nabídněte se, že budete k dispozici na telefonu nebo emailu po určitou dobu.

Také je velice nevhodné začít se chovat pracovně laxně. Pracujte do poslední chvíle, jako by jste vůbec odejít neměli.

-av-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal