Víra v produkt
Jak uvádí Selling Power, kandidát na pozici vedoucího obchodního týmu nesmí být cynický vůči produktu, který daný obchodní tým nabízí, a musí skutečně věřit tomu, že nabízenými řešeními může měnit životy klientů k lepšímu. Tuto vizi pak dobrý potenciální vedoucí musí umět převést i na svoje kolegy, podřízené i zákazníky.
Efektivní komunikace
Bez schopnosti efektivní, bezproblémové a rychlé komunikace nemůže daný kandidát na pozici vedoucího uspět. Analyzujte proto, který z kandidátů má ty nejlepší předpoklady komunikovat s ostatními a kdo se nejvíce přizpůsobuje člověku, se kterým momentálně mluví.
Tolerance
Dobrý vedoucí musí být tolerantní. A to především k rozdílnostem svých podřízených. Řada manažerů se snaží přetvořit svoje podřízené k obrazu svému a posunout je tak blíže k jeho vlastnímu ideálu. Ti nejlepší manažeři ale dovedou efektivně pracovat s lidmi a především je podporovat v jejich rozdílných talentech a individuálních pozitivních rozdílech.
Odolnost
Odolnost vůči stresu a tlaku z více stran je jedním z klíčových požadavků na kandidáta, který usiluje o jakoukoliv vedoucí pozici. Hledejte proto někoho, kdo již v minulosti prokázal, že se takříkajíc nesesype ve chvíli, kdy musí čelit velkým a stresovým výzvám.
Naslouchání autoritám
Dobrý vedoucí nejenže musí působit autoritativně, ale musí mít zároveň i respekt k vyšším autoritám. Na vedoucí pozici nechcete ego-maniaka, který si dělá co chce. Naopak, musí umět potlačit své emoce a názory a fungovat podle přání a priorit managementu nad ním.
-mm-