Na pracovištích trávíme velkou část svého času, nevyhneme se zde proto problémům. Můžeme však podstoupit určité kroky, abychom co nejvíce problémů odstranili. Článek v této souvislosti cituje několik rad z právě vydané americké publikace „The Worst-case Scenario Survival Handbook: Work“ (Příručka pro přežití těch nejhorších událostí v práci).
Jednou z kritických situací může být například ta, kdy omylem odešleme nevhodný e-mail někomu z kolegů. Kniha na tomto místě radí zatelefonovat dotyčné osobě, sdělit jí například, že má ve vrátnici poštu a vlastnoručně e-mail z její schránky vymazat. Jinou alternativou je okamžitě se omluvit za omyl a zprávu vymazat dříve, než si ji dotyčný přečte. Poslední nadějí je pak již zřejmě jen vymazání zprávy z firemního serveru.
Kradou-li nám v práci svačinu, měli bychom si podepisovat své sáčky, přidávat do jídla pálivé papričky nebo nástroje pro sledování polohy předmětů. Jestliže chceme vypadat v kanceláři důležitější, měli bychom předstírat, že máme osobního asistenta nebo chodit na porady, kam nás sice nepozvali, ale můžeme se tam takříkajíc profesionálně rozvíjet. Obtěžují-li nás všudypřítomné oči okolí, obežeňme svou kóji rostlinami, například kaktusy. Můžeme si také umístit zrcadlo tak, abychom viděli příchozí osoby. V článku se dále dočteme, jak se vypařit z porady, přežít nepříjemného šéfa, identifikovat šílené pracoviště či zacházet s otravnými kolegy.
**Datum vydání:** X/2003
Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku