Jak řídit virtuální tým

I ti nejzkušenější manažeři mohou mít problémy s řízením virtuálních týmů. U týmů složených ze zaměstnanců pracujících mimo firmu totiž brzy zjišťují, že osvědčené postupy nefungují. Často mají pocit, že do řízení těchto týmů vkládají nadprůměrné úsilí, ale nevidí žádné výsledky. Článek proto uvádí několik tipů, jak řídit virtuální týmy efektivněji.

- Udržujete pravidelnou komunikaci? Zaměstnanci pracující doma potřebují být informovaní o důležitých firemních záležitostech stejně jako ostatní zaměstnanci. Najděte si čas na pravidelnou komunikaci a možná vás překvapí, jak silnou součást vašeho týmu tvoří právě externisté.

- Máte jasné síle? Pro jakýkoli tým je důležité vyjasnit si cíle, pro virtuální tým je to však nejdůležitější.

- Předpokládáte problémy? Při setkáních tváří v tvář se manažeři lehce dozví, že jsou zaměstnanci s něčím nepokojeni nebo se potýkají s problémy. U komunikace prostřednictvím e-mailu a telefonu je to však složitější. Manažer musí být vnímavější a nepřehlížet situace, kdy například běžně hovorný zaměstnanec přestane komunikovat.

- Pořádáte alespoň občasná setkání členů týmu? Setkání tváří s tvář jsou velice důležité, už jen proto, aby si zaměstnanci uvědomili jak vypadají jejich kolegové a o co společně usilují. Manažer by měl uspořádat vzdělávací akce nebo speciální příležitosti pro společná setkání.

- Projevujete uznání za dobře odvedenou práci? Manažeři virtuálních týmů na projevy uznání často zapomínají. Měli by proto věnovat zvláštní pozornost individuálnímu i skupinovému hodnocení.

-kk-
Zdroj: ABCNews - zpravodajský server televizní a rozhlasové společnosti American Broadcasting Company (ABC)
Zobrazit přehled článků ze zdroje ABCNews