Jak úspěšně zničit zaměstnance

Úspěch nebo neúspěch konkrétního zaměstnance závisí na mnoha faktorech, z nichž některé jsou určeny ještě dříve, než vůbec vznikne jeho pozice. Firmy dělají řadu věcí správně, žádná organizace však není dokonalá. Některé mají dokonce problémy s péčí o zaměstnance po celou dobu jeho působnosti, od přijetí po propuštění. Článek popisuje kroky, jak jednat zaručeně špatně.

- Nezapojujte oddělení lidských zdrojů do náboru nových zaměstnanců.
- Nabídku nové pozice inzerujte jen na jednom místě.
- V nabídce místa nebuďte konkrétní.
- K pohovoru pozvěte každého, kdo pošle svůj životopis.
- Přijměte uchazeče, ve kterém uvidíte nejmenší zlo.
- Neposkytujte dostatečné školení.
- Neposkytujte dostatečné řízení.
- Ignorujte nové nápady zaměstnanců.
- Nedávejte zaměstnancům odpovědné úkoly.
- Trestejte mluvení pravdy.
- Pokud se rozhodnete zaměstnance propustit, předem ho neupozorňujte na jeho chyby.
- Kritiku vedení oplácejte vyhazovem.
- Propouštějte v pátek.
- Propouštějte na veřejných místech.
- Veřejně upozorněte na propuštěného a popřejte mu štěstí jinde.

-kk-

**Datum vydání:** II/2005
Zdroj: Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal Asia