Názory HR a nejvyššího vedení firmy na to, co je pro firmu nejlepší, se často rozcházejí. Manažeři HR proto potřebují silné komunikační a prezentační dovednosti, aby dokázali přesvědčit své nadřízené. Ani ta nejlepší strategie řízení lidí všech dob neuspěje, když vedení řekne „ne“.
Server hrmorning.com proto doporučuje HR manažerům důkladnou přípravu na jednání s nejvyššími představiteli firmy. Především by se měli vyhnout těmto třem chybám:
1. Opomíjení širších souvislostí
Nečekejte, že si budou pamatovat, o čem chcete mluvit, i když jste se předem domluvili. Nejvyšší manažeři budou vždy hodnotit vaše návrhy s ohledem na dlouhodobé cíle firmy. Čím blíže tedy dokážete vztáhnout svou prezentaci k širším souvislostem rozvoje firmy, tím lépe.
2. Přílišné detaily
Jak již bylo řečeno, nejvyšší vedení zajímá, jak vaše návrhy zapadají do dlouhodobé firemní strategie. Nepotřebují vědět, jak chcete realizovat každou maličkost. Věří vám, že to zvládnete sami.
3. Přílišná snaha uspět
Když budete přicházet s přílišnou touhou získat souhlas pro své snahy, budete sami sebe stavět do pasivní podřízené role. Vaše prezentace pak nebude působit jako představení myšlenky, která bude přínosem pro celou firmu, ale jako snaha zaslíbit se.
-kk-