Porady zbytečně neprotahujte
Podle serveru HR Morning musí být porady krátké a stručné. Tříhodinová setkání zkrátka nejsou efektivní a lidé ani po tak dlouhou dobu neudrží pozornost, i když poradu proložíte přestávkami. Věnujte se několika základním klíčovým tématům a nesnažte se během jedné porady vyřešit všechny neduhy vaší společnosti.
Nesoustřeďte se jen na negativa
Mnoho porad sklouzává k tomu, že se řeší akorát problémy. Na tom není samo o sobě nic špatného, ovšem pouze pokud jsou problémy vyváženy naopak i chválou efektivních praktik a dobře odvedené práce. Soustřeďte se tedy během porad nejenom na negativa, ale i pozitiva.
Pozvěte jen relevantní účastníky
Porady často vypadají tak, že na nich většina lidí sedí zbytečně, protože se jich probíraná témata nijak nedotýkají. Zvěte na ranní porady jen ty lidi, kterých se porada skutečně týká.
Pojměte poradu jako dialog
Porady by neměly být monologem, spíše interaktivním brainstormingem, ve kterém jednotliví lidé mohou říkat, co chtějí. Organizátor porady by měl naslouchat podnětům ostatních účastníků, protože mnohdy mohou mít zajímavé vhledy do různých problematik, a porady se tak díky aktivní interakci stávají pro všechny zúčastněné zajímavější.
-mm-