Kreativita nepatří mezi vlastnosti, které by nešlo rozvíjet. Každý může být kreativní a každý manažer může ve svém týmu podpořit atmosféru kreativity. Jak na to?
- Uvažujte správně. Ujasněte si, proč je důležité, abyste byli kreativní. Pak budujte povědomí o potřebě kreativity.
- Udělejte si čas na kreativitu. S dvoustránkovým seznamem priorit, neustálými telefonáty a poradami nemůžete být kreativní. Klišé, které říká, že nejlepší myšlenky nás napadají ve sprše, je pravdivější, než si myslíte.
- Změňte svou rutinu. Když budete každý den dělat totéž, vytvoříte si odpor ke změnám a novým způsobům uvažování. Snažte se proto o změnu, ať už to bude nové pracovní prostředí, nové místo pro schůzky, poznávání nových lidí a míst nebo zkoušení nových činností.
- Podporujte různorodost. Sestavujte týmy z různých osobností s odlišnou minulostí, odlišnými zájmy a znalostmi.
- Podporujte komunikaci a sdílení myšlenek. Odstraňujte překážky v komunikaci a jakékoli součásti organizačního ekosystému, které brání sdílení nápadů a otevřenosti.
- Buďte ochotní uváženě riskovat. Sterilní kultura, v níž se lidé obávají vystoupit a zariskovat, nepřeje inovacím. Vytvářejte prostředí, v němž lze selhat.
- Rozšiřujte dosavadní nápady. Kreativita nemusí vždy znamenat něco zcela nového. Můžete pracovat na zdokonalování něčeho, co již máte a znáte.
- Staňte se odborníky. Abyste mohli přicházet s novými myšlenkami a přístupy ve svém oboru, musíte nejprve znát ty staré.
-kk-