Každý z nás pracuje jiným způsobem a potřebuje jinak organizovat své věci. Jestliže chcete vědět jaký styl organizace věcí je příhodný pro vás, musíte nejdříve zjistit, jaký je váš specifický pracovní styl. Většinu lidí lze zařadit do jedné z těchto pěti skupin pracovníků:
1. *Lidé, kteří mají rádi stále všechno před očima*. Pro tuhle skupinu lidí platí, že to co nemají před očima, nemají ani na paměti. Nechávají papíry položené na stole nebo na zemi, aby věděli, co je potřeba zařídit. Nejvýhodnějším organizačním systémem se tu ukazuje takový, který jim umožní papíry odložit a přitom je neztratit z mysli.
2. *Lidé, kteří vše hromadí do šuplíků*. Tito lidé jsou tak zaujati tím, aby dali svoji kancelář do pořádku, že často uklidí věci do šuplíku dříve, než je vyřídí. Potřebují takový systém, který jim umožní, aby mohli všechny své věci dát co nejrychleji na své místo.
3. *Perfekcionisté*. Tito lidé milují detaily. Všechno chtějí udělat perfektně bez ohledu na to, jak dlouho to může trvat. Pro tuto skupinu se ukazuje nejpříhodnější systém takový, který jim dovolí dokonalou organizaci věcí, aniž by tím byli až příliš posedlí.
4. *Lidé kteří skáčí od věci k věci*. Mají velmi aktivní mysl a je pro ně velkým problémem koncentrovat se pouze na jednu věc. Nejlepším systémem je zde takový, který pomůže koncentrovat se pouze na jeden úkol.
5. *Lidé, kteří se neumějí rozhodnout*. Nejlépe je, jestliže si zvolí takový organizační styl, který jim umožní držet před očima věci, které ještě nevyřídily.
-kh-