Žijeme ve světě „buď anebo“, Sparta nebo Slavie, papír nebo plast. Avšak otázka „strategický nebo taktický?“ je špatná. Taktický se stalo synonymem pro papírování, plánování a nekonečnou byrokracii. Strategický znamenalo, že vidíte do hloubky, máte patrně moc, usnadňujete řízení znalostí a integrujete procesy. Ram Chalan, autor knih o vedení, říká, že musíte vědět, jak vyděláváte peníze, a to spojit s řadou aktivit, takže se nemůžete zdržovat jazykovou definicí taktiky a strategie. Není tedy žádný problém „taktický versus strategický“, pouze porozumnění obchodu a vykonávání HR strategií, které činí obchod úspěšným.
Problémem ale je, že sami HR profesionálové říkají, podle průzkumu Creating a Strategic Human Resources Organization, že nejsou zvláště úspěšní jako obchodní partneři nebo tvůrci obchodních strategií. Finanční ředitelé se vyjádřili následovně: 9% z nich vidí funkci HR hlavně v hospodářském středisku, 11% vidí HR funkci více v hospodářském středisku než jako strategického partnera, 28% naopak více jako strategického partnera, 33% spatřuje pozici HR napůl mezi hospodářským střediskem a parnerem a pouze 11% vidí HR hlavně jako strategického partnera.
-ba-
Article source Workforce.com - website focused on HRM