Pokud se vám zdá, že den nemá dostatek hodin na to, abyste zvládali svou práci i mimopracovní zájmy, pravděpodobně se již soustředíte na zlepšení rovnováhy mezi prací a soukromým životem. Neexistuje žádný univerzální způsob, jak jí dosáhnout, následující tipy však mohou pomoci vykročit správným směrem.
- Vyjednejte si změnu. Řada firem dnes již chápe, že pružná pracovní opatření dokáží přilákat a udržet talenty. Máte-li rádi svou práci, ale potřebujete více flexibility, pokuste se vyjednat si některou z forem pružné práce.
- Prozkoumejte alternativní možnosti. Některá práce je jednoduše náročnější než jiná. Potřebujete-li tedy více času na sebe či rodinu, uvažujte o kariéře, která bude méně stresující a pružnější.
- Zpomalte. Zastavte se a užijte si aktivity a lidi kolem sebe, v práci i mimo ni. Snažte se rozvrhovat volný čas mezi schůzkami a dodržovat volné večery a víkendy, abyste mohli načerpat novou energii.
- Zjednodušujte. Hledejte cesty, jak si zjednodušit život. Čas vám může například ušetřit uklizená a organizovaná kancelář. Taktéž omezte společenské aktivity na ty, které pro vás mají největší smysl.
- Plánujte své cíle. Sestavte si seznam úkolů, které je třeba splnit každý den. Nejen, že budete mít příjemný pocit z odškrtávání jednotlivých splněných položek, ale také se naučíte nezahltit.
- Sdílejte odpovědnost. Nesnažte se vše dělat sami, delegujte. Snížíte tím své vytížení a zároveň pomůžete zaměstnancům v profesionálním rozvoji.
- Vnímejte rovnováhu jako pohyblivý cíl. Pamatujte si, že hledání rovnováhy mezi prací a soukromím je pokračující proces, který závisí na vašich současných cílech a odpovědnostech.
-kk-