Anglická zkratka RAH znamená Recruiting Attitude Habit, neboli přístup k náboru pracovních sil. Ten je velmi důležitý proto, aby náboráři angažovali do svých firem skutečně ty pravé odborníky. V praxi to znamená firemní postoj a osobní přístup k potenciálním zaměstnancům. Každý náborář je vlastně obchodník, jelikož „prodává“ svou firmu uchazečům o zaměstnání. Musí se tedy jako obchodník chovat a nenechat kandidáty utvořit si profil dané společnosti pouze na základě novinových článků nebo burzovních zpráv. Společnost by měl však propagovat pouze na základě pravdivých informací.
Přístup k náboru pracovních sil je nutno pravidelně obměňovat, což znamená inovovat proslovy náborářů, formuláře nebo dopisy, nikoli však šířit o společnosti nepravdivé pochvalné informace. Náborář by měl vždy zůstat čestný a podat kandidátovi i informace, které pro jeho společnost nejsou zrovna pozitivní. Může též kandidátovi sjednat schůzku s osobou, která mu jeho otázky týkající se společnosti zodpoví lépe.
Jediný způsob, jak zjistit, zda je třeba podnikový přístup k náboru pracovních sil změnit je vcítit se do kůže uchazeče o zaměstnání. Náborář si například může nahrát pohovor s kandidátem na kazetu, zpětně si přečíst poštu, kterou kandidátům rozesílal nebo se podívat na personální informace na firemním webu. Pak může zvážit svůj přístup a případně ho změnit dříve, než podobný krok podnikne konkurence. Tak se mu nabízí větší možnost získat nové kvalitní pracovníky.
Zdroj: Recruiter's Network - americký portál a online komunita pro náboráře